naar top
Menu
Logo Print

Klant centraal in fabriek van de toekomst

Renault speelt in op uitdagingen in autosector
magazine

Het productieapparaat van Renault richt de blik op de toekomst en wil inspelen op de nieuwe uitdagingen in de autosector. Van de operatoren tot de klant, staat de mens er centraal in de fabriek van de toekomst. De 4.0-revolutie is de drijvende kracht achter geconnecteerd, wendbaar en concurrentieel produceren. Door onder meer de opmars van elektrische voertuigen, de zelfrijdende en geconnecteerde auto en de sterke personalisering, is de autosector in volle omwenteling. Om daarop in te spelen, moet de autosector zich aanpassen om de betrouwbaarheid en volledige traceerbaarheid van elk product te garanderen. Renault koos ervoor zijn productieapparaat te digitaliseren om de operatoren te ondersteunen, geconnecteerde en gepersonaliseerde voertuigen te kunnen produceren, en de klant een grotere rol te geven in de fabriek. Renault wil zo twee belangrijke doelstellingen realiseren: de kwaliteit van de voertuigen en de concurrentiekracht van het productieapparaat garanderen. Vandaag wil de klant namelijk een auto die geconnecteerd en persoonlijk is. Het productieapparaat past zich aan om 100% gepersonaliseerde wagens te kunnen produceren. En elke wagen is uniek. Zo kan ook door traceerbaarheid elke bestelling exact gevolgd worden. Met QR-codes en RFID-chips op de onderdelen, gekoppeld aan een databank, beheerst men tevens tijdens het volledige proces de kwaliteit van elk onderdeel.

RENAULT

RENAULT

+3223347611
-