Artikels

Professionele digitale communicatie

de etiquetteregels

chat

Door de coronacrisis heeft de digitale communicatie een serieuze boost gekregen: niet alleen privé maar ook op professioneel vlak chatten, mailen en vergaderen we online heel wat af. Deze elementaire digitale vuistregels zorgen ervoor dat je communiceert als een pro.

MAILEN

  1. Steek voldoende tijd in het opmaken van je mail en gebruik bullets om structuur te creëren. Met een ellenlange blok tekst is niemand gebaat.
  2. Bedenk voor je onderwerpregel een goede titel die kort samenvat waarover je mail gaat.
  3. Spreek de ontvanger aan met een persoonlijke aanspreking. Niemand heet “Beste”.
  4. Zijn er meerdere ontvangers? Denk dan goed na over wie er allemaal in cc moet staan.
  5. Wil je een groepsmail beantwoorden? Bedenk dan of je je antwoord wil versturen naar de verzender of naar de hele groep.
  6. Wil je een bijlage versturen? Controleer dan voor het versturen van de mail of je bijlage effectief bijgevoegd is. Een “Oeps, bijlage vergeten!” vervolgmail sturen en ontvangen is vervelend.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Print Magazine

Recente Editie
30 september 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine